UNELE AMINTIRI E MAI BINE SĂ LE UIȚI
Un bărbat amnezic care nu-și mai poate aminti evenimentele recente, folosește notițe și tatuaje pentru a da de urmă ucigașului soției lui.
Secvența uimitoare și antologică de la începutul lui Memento implică o crimă și un polaroid cu un cadavru. Fotografia alunecă înapoi în cameră, glonțul e absorbit pe țeava pistolului și Leonard, personajul principal, începe să trăiască invers. Se spune că memoria este unul dintre elementele cheie care separă oamenii de animale și că e un dat esențial al condiției umane. Memento e preocupat de toate aspectele ei, mai ales de felul în care poate fi manipulată. Filmul lui Christopher Nolan e unul dintre acele rare și autentice triumfuri din istoria regiei de film moderne, pentru că reușește să fie inovator, proaspăt, șic și excitant, fără să-și obosească audiența. Întregul film este astfel construit încât să reflecte starea mentală a personajului principal, în același timp, lăsându-i spectatorului dreptul la o proprie perspectivă.
Memento nu se rezumă la a fi doar o premisă inspirată. În definitiv, e un film noir în pură tradiție clasică, un mistery thriller: un bărbat care nu-și poate aminti evenimentele recente, are de dus la capăt o răzbunare și e atras în plasa unei femme fatale impecabile și implacabile (Matrix babe Carrie Anne Moss). Ceea ce face filmul deosebit este structura sa inovatoare - începe cu finalul și se sfârșește aproape de început. E filmat și editat în așa fel încât evenimentele sunt prezentate într-o cronologie inversă. Mai mult, există două povești paralele care se intersectează și care alcătuiesc un puzzle revelator, unde suspansul amețitor rezonează cu emoția pură.
Pentru biletele cu pret redus in functie de varsta este necesara prezentarea unui act doveditor.